Denna byggtråden ska istället fokusera på min nuvarande taksänkta bil och resan mot Elmia mässan 2009 som jag anmält bilen till. Jag hoppas att jag kan hinna och ha råd med allt fram till dess. Tiden är nog minsta bekymret då jag kommer få sluta på mitt arbete inom kort. Varsel...
Till en början skulle jag ha taksänkt min första Fiero som var en GT -87:a men så dök jag på detta bygge som var en bra bit på väg mot mina planer.
Utgångsobjektet är en Röd GT -86:a med manuell 5vxl Getrag låda. Förra ägaren taksänkte bilen och monterade i en 3,4 liters Camaro motor från en 95:a
Sen köpet har jag gjort en hel del. Jag har bytt det mesta i inredningen. Matta i golvet, klätt om stolarna med skinnklädsel, bytt instrumentbräda 2ggr. Först en modifierad orginal med 6x9" högtalare i. Och sedan igen mot en TransAm -96 bräda. Plockade även instrumenten från den bilen och konverterade elen för att få allt funktionsdugligt. Dörrarna håller jag på med. I förardören har jag flyttat position på dörrhandtaget och använt handtag från TransAm samt flyttat fönsterhissar osv ut till dörren. Orginal sitter det ju i mitten.
Har även gjort en massa annat men återkommer till det efterhand jag uppdaterar denna byggtråd.