Sharkmans choptop

Här skriver vi byggtrådar: orginalrenovering, ombyggnad och mods, banracing prepp etc

Moderatorer: cenneth, Sharkman

Sharkmans choptop

Inläggav Sharkman 02 sep 2004, 13:19

Ändrad inledning.

Denna tråden började då jag hade min GT 87 som jag hade planer på att taksänka. Men efter att det dök upp en till salu som var den första i Europa så blev det affär på den. Så de delar jag skaffat till den fösta GT -87:an sparade jag till min nyinköpta bil. (2004)

Bygget har tagit lite tid då jag blivit Far under tiden. Men har börjat ta fart nu 2006 när jag fått tag i ett större garage osv.

-----------------------------------------------------------------------------------

Hej på er

Nu har jag fått hem lite delar till min GT -87
En efter längtad F355 front från tyskland som Fredrik hjälpt till att jaga rätt på. Var nere i Trelleborg och hämtade den så att jag kunde passa på att kolla in hans GT med 3800SC. Måste säga att det var grymt snyggt gjort. Om man inte vet vad som ska sitta under huven så hade man inte reagerat...

Har också fått delar från Australien som jag väntat på i 10 - 11 månader. Betalade delarna i November förra året och sen hade han problem att leverera pga diverse saker. (Han få en son medans jag väntade...)
Och för den som funderar på vad det var för delar jag väntade på så var det Stage II Quarter paneler från FieroShop. Tyvärr ville staten ha moms på delarna när de väl kom så då försvann ytterligare 800kr men jag fick Australienaren att skicka ett huvscoop (Stage II) för fraktkostnadspris som plåster för allt besvär osv.

Har även nya GT sidorutor, slutpipor och kopplingen från clutchmaster som ligger hemma och väntar på att jag ska få lite tid över.

På gång är också nya bakljus. Återkommer med bilder när jag haft tid att provmontera sakerna.

Har någon ett tak med eller utan lucka så är jag intresserad, även en bakre GT kofångare är intressant då jag ska plasta ihop den med en från en annan bil. Vill inte ta min orginal ifall det misslyckas :?
Senast redigerad av Sharkman 19 apr 2006, 14:39, redigerad totalt 2 gånger.
Mvh Patrik
SHARKMAN
Choptop #1
Användarvisningsbild
Sharkman
Admin

Inläggav cenneth 06 sep 2004, 11:16

hur är kvaliten på fronten, mycket slipa att göra för passning?
Kul att den kom fram till slut, det har ju som du säkert vet gått sisådär för amerikanarna att få över dessa fronter till USA..
FieroGT V8 -såld
Användarvisningsbild
cenneth
Admin

Inläggav Sharkman 06 sep 2004, 12:05

Det är lite att göra ja, måste fixa hål för fästen och till blinkers/dimljus.
La in lite bilder med kommentarer i album foldern.

Problemet var att få tag i tillverkaren av fronten i Tyskland samt att få hem sidorna från Australien. Fick precis reda på av tjejen att det kommit ett huvscoop från Australien som jag ska hämta ut ikväll :lol:
Mvh Patrik
SHARKMAN
Choptop #1
Användarvisningsbild
Sharkman
Admin

Inläggav cenneth 07 sep 2004, 15:51

Vilken bakpanel har du valt, från kahines med runda?

Fronten ser bra ut, är det din på bilden? Tror det blir grymt! Då har du också lite slipande att göra.. Själv har jag inte hunnit färdigt med mina IRM än men det blir grymt när de blir klara tillsammans med nya motorn.. Front skall jag modda senare när jag vet hur jag vill ha det.. Men din är snygg som tusan, kul att vara först i Sverige va? :-)
FieroGT V8 -såld
Användarvisningsbild
cenneth
Admin

Inläggav Kjelle69 07 sep 2004, 17:30

Har för två veckor sen fått en trevlig leverans av ett stage II kit från Australien. funderar lite på om man skall göra hela modden eller strunta i groundeffectsen på dörrarna.

Någon som vet om dörrpanelerna är tvådelade ?
Alltså om nedre plastdelen är skild från den ovanför dörrhantdaget ?
Tänkte eventuellt moulda in och måla om nedre dörrhalvorna ihop med groundfx'en.
Användarvisningsbild
Kjelle69
fieroälskare

Inläggav Sharkman 08 sep 2004, 13:28

Vilken bakpanel har du valt, från kahines med runda?

Fronten ser bra ut, är det din på bilden? Tror det blir grymt! Då har du också lite slipande att göra.. Själv har jag inte hunnit färdigt med mina IRM än men det blir grymt när de blir klara tillsammans med nya motorn.. Front skall jag modda senare när jag vet hur jag vill ha det.. Men din är snygg som tusan, kul att vara först i Sverige va?

Jag valde de ovala med en hel panel och infällda backljus i kofångaren.
Kom på i efterhand att jag kanske får problem med röda blinkers men jag löser det på något snyggt sätt.

Det är min front på bilden. Men jag och Fredrik har var sin så det finns 2 i Sverige. Vem som får tid först får vi se...
Men som sagt, min ska bli unik. There can be only one....
Det hela med obyggnad började när Dalle dök upp med en likadan i hemtrakterna :evil:

La upp en ny bild på några av delarna jag har samlat på mig.
Mvh Patrik
SHARKMAN
Choptop #1
Användarvisningsbild
Sharkman
Admin

Inläggav Sharkman 08 sep 2004, 13:33

Har för två veckor sen fått en trevlig leverans av ett stage II kit från Australien. funderar lite på om man skall göra hela modden eller strunta i groundeffectsen på dörrarna.

Någon som vet om dörrpanelerna är tvådelade ?
Alltså om nedre plastdelen är skild från den ovanför dörrhantdaget ?
Tänkte eventuellt moulda in och måla om nedre dörrhalvorna ihop med groundfx'en.

Trevligt, Jag fick mitt i samma veva. Jag hade då väntat i 10 - 11 månader men jag blev lite sur när han missade att skicka som gåva och inte gav mig ett huvscoop så jag förhandlade till mig ett billigt av stage II typ som bara tog 2 1/2 vecka innan det dök upp :lol:

Dörrpanelen är hel under listen vad jag vet. Själv ska jag använda alla delarna från sido panelerna men ska göra skruvfästen i dörr och skärm så det går att byta de delarna om olyckan är framme.
Mvh Patrik
SHARKMAN
Choptop #1
Användarvisningsbild
Sharkman
Admin

Inläggav dalle 08 sep 2004, 14:39

Sharkman skrev:Det hela med obyggnad började när Dalle dök upp med en likadan i hemtrakterna :evil:

ÖPÖP!. va inte jag först? :D hehe. eller jag vet inte. =)
dalle

Inläggav Sharkman 11 okt 2004, 00:13

Hej på er igen.

På fredag är det planerat för hämtning av den nya projekt bilen.
Det vill säga choptop Fieron.
Är nästan klar med mitt förråd så jag kan flytta all skit som inte har med Fiero att göra ut dit och sen ska jag riva en mellanväg i garaget.

Måste ju ha utrymme runt den nya bilen så man inte repar den.

Har väl först och främst tänkt få ordning på Ferrari 355 fronten och sidopanelerna så de är lackade och klara till nästa sommar.

Bakljusen får nog vänta. Har börjat fundera på om de jag hittade är det bästa alternativet. Kanske finns snyggare? Kom gärna med förslag.

Längtar till fredag så jag kan visa alla kompisar bilen live här hemma 8)
Mvh Patrik
SHARKMAN
Choptop #1
Användarvisningsbild
Sharkman
Admin

Inläggav cenneth 12 okt 2004, 08:51

snyggare bakljus? nej det finns inte ;-)
FieroGT V8 -såld
Användarvisningsbild
cenneth
Admin

Inläggav Sharkman 12 okt 2004, 09:30

Funderade på vad bilprovningen säger när blinkers glasen är röda men det kanske är OK om man har en orange lampa innanför?

Har svårt att bestämma mig för om jag ska ha de runda eller de andra som är från lite nyare corvette. (fyrkantiga med rundade hörn)

Mvh Patrik
Mvh Patrik
SHARKMAN
Choptop #1
Användarvisningsbild
Sharkman
Admin

Inläggav cenneth 12 okt 2004, 09:51

Jag har ju vitt glas över mina blinkers så det är inga problem, det finns ju runda som är helt röda samt de som är röda med vit cirkel i mitten = perfekt för blinkers.

Personligen tycker jag att runda är hundra gånger snyggare än de nyare corvetteljusen men det är ju bara en smaksak :-&
FieroGT V8 -såld
Användarvisningsbild
cenneth
Admin

Inläggav Sharkman 12 okt 2004, 10:09

Om jag ska ha runda blir det 4 st med vit mitten men de andra som jag menar är inte de nyaste corvette ljusen utan en mellan variant. Bara det att de är helt röda så backljus får monteras i kofångaren där reflexen sitter. Kolla på SHARKMAN fotoalbum så lägger jag in de bakljusen som jag menade.

Mvh Patrik
Mvh Patrik
SHARKMAN
Choptop #1
Användarvisningsbild
Sharkman
Admin

Inläggav cenneth 12 okt 2004, 12:17

I dagsläget saknar jag backljus eftersom jag har ett par helt röda samt ett par med vitt i mitten smm ju blir blinkers.
Problemet med helt röda är ju att även om man har orange lampa så kommer det bli rött sken vilket inte är ok hos besiktningen, iaf vad jag vet.
Så då får man nog montera blinkers extra på något smart sätt också..

hmm.. Men inklippet på Kameo Kids bil är riktigt snyggt med de mer fyrkantiga bakljusen måste jag säga! =D>
FieroGT V8 -såld
Användarvisningsbild
cenneth
Admin

Inläggav Sharkman 10 dec 2004, 00:06

Hej igen

Nu har nya ideér kommit.
Hittade helvita glas till den bakljusrampen som jag har funderat över. Den med ljus från 92-96 corvette.
Håller även att bygga om ett par kjolar till Volvo 740 90-92 som kostade 4000kr nya men aldrig blev monterade på min 940.
Ska kapa dessa till rätt längd och bygga ihop med orginal kjolarna från GT.
Ska ta nån bild på det så ni får se inom kort.

Ska ut i garaget nu och mäta/kapa lite.
Mvh Patrik
SHARKMAN
Choptop #1
Användarvisningsbild
Sharkman
Admin

Nästa

Återgå till Mitt Bygge